Centrum Aktywizacji Społecznej (CAS) jest jednostką realizującą zadania z zakresu pomocy społecznej, w szczególności poprzez aktywizację społeczno-zawodową, kulturalno-oświatową osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Realizujemy zadania związane z integracją i animacją środowiska lokalnego. Wspieramy organizacje pozarządowe, grupy nieformalne i inicjatywy obywatelskie, działające na terenie miasta Chorzowa, prowadzące działalność pożytku publicznego (zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
Pomoc w CAS udzielana jest poprzez wsparcie merytoryczne, techniczne, informacyjne i promocyjne. Wszelkie usługi są świadczone na zasadzie równego dostępu wszystkich zainteresowanych korzystającej z oferty CAS.
Działamy przez 5 w dni tygodniu od poniedziałku do czwartku w godzinach: od 7.00 do 18.00, w piątek od 7:00 do 14:00
Zasady korzystania w CAS przez organizacje III sektora, z adresu siedziby, ze stanowisk biurowych i szafek, z infrastruktury lokalowej, technicznej, z usług doradczych i szkoleniowych, a także zakres obowiązków i uprawnień korzystających z CAS określa regulamin załączony poniżej.
Realizujemy zadania z zakresu pomocy społecznej o charakterze integracyjno-edukacyjnym dla mieszkańców Chorzowa, w szczególności poprzez organizowanie:
- poradnictwa prawnego;
- poradnictwa zawodowego;
- kursów;
- szkoleń;
- spotkań informatycznych;
- spotkań hobbystycznych;
Współpracujemy z pracownikami socjalnymi OPS Chorzów, Centrum Pracy Socjalnej, Centrum Inicjatyw Społecznych i innymi instytucjami na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej osób bezrobotnych i zagrożonych ekskluzją społeczną.
Wspieramy organizacje pozarządowe z terenu miasta Chorzowa w ich statutowej działalności poprzez:
- bezpłatne udostępnianie pomieszczeń;
- udostępnianie adresu dla potrzeb rejestracji organizacji;
- możliwość korzystania z szafek i stanowisk biurowych;
- możliwość korzystania z infrastruktury technicznej w budynku;
- tworzenie warunków organizacyjno-technicznych w celu podniesienia sprawności ich funkcjonowania;
- organizację szkoleń i usług doradczych m.in.: poradnictwo prawne, finansowe, dotyczące aplikowania o środki z funduszy unijnych;
- pomoc informatyka;
- prowadzenie bazy organizacji korzystających;
- organizowanie kontaktów między organizacjami;
- organizowanie spotkań integracyjnych;
- inkubator dla nowopowstałych organizacji;
- prowadzenie bazy wolontariuszy;
- udostępnianie dla potrzeb organizacji bazy noclegowej
Do pobrania
Zasady korzystania z CAS (PDF)
Załącznik nr 1 – Porozumienie dla NGO (PDF)